>From the Java world, I know Digester <a href="http://commons.apache.org/digester/xmlrules.html">http://commons.apache.org/digester/xmlrules.html</a>, letting you map an xml to objects with a set of rules...<br>I don&#39;t know if that&#39;s what you were expecting as an answer :).<br>
<br>BTW, great example! :P<br><br>Guille<br><br><div class="gmail_quote">On Tue, Feb 22, 2011 at 11:39 AM, Schwab,Wilhelm K <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:bschwab@anest.ufl.edu">bschwab@anest.ufl.edu</a>&gt;</span> wrote:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">Stef,<br>
<br>
So far, I about all I have done with the xml parser is note that it can parse the data from my Garmin Forerunner.  Otherwise, I have used SIXX with good results, at least as far as I have pushed it. Its code might give you some ideas that would apply to outside xml (maybe), or if you can control the schema, you might simply leave it to SIXX??<br>

<br>
Bill<br>
<br>
<br>
<br>
________________________________________<br>
From: <a href="mailto:pharo-project-bounces@lists.gforge.inria.fr">pharo-project-bounces@lists.gforge.inria.fr</a> [<a href="mailto:pharo-project-bounces@lists.gforge.inria.fr">pharo-project-bounces@lists.gforge.inria.fr</a>] On Behalf Of stephane ducasse [<a href="mailto:stephane.ducasse@free.fr">stephane.ducasse@free.fr</a>]<br>

Sent: Monday, February 21, 2011 4:11 AM<br>
To: pharo Development<br>
Subject: [Pharo-project] Pattern for reifying XML doc?<br>
<div><div></div><div class="h5"><br>
Hi guys<br>
<br>
I often encounter the following situation: I have an xmldoc and I want to load it and get the corresponding objects.<br>
Here is an example<br>
<br>
&lt;group&gt;<br>
  &lt;groupName&gt;Test2Cards&lt;/groupName&gt;<br>
  &lt;cards&gt;&lt;card&gt;<br>
  &lt;cardName&gt;All Is Dust&lt;/cardName&gt;<br>
  &lt;manaCost&gt;7&lt;/manaCost&gt;<br>
  &lt;convertedManaCost&gt;7&lt;/convertedManaCost&gt;<br>
  &lt;type&gt;Tribal Sorcery  Eldrazi&lt;/type&gt;<br>
  &lt;cardText&gt;Each player sacrifices all colored permanents he or she controls.&lt;/cardText&gt;<br>
  &lt;rarity&gt;mythic&lt;/rarity&gt;<br>
  &lt;cardNumber&gt;1&lt;/cardNumber&gt;<br>
  &lt;artist&gt;Jason Felix&lt;/artist&gt;<br>
  &lt;kind&gt;STD&lt;/kind&gt;<br>
  &lt;expansionId&gt;ELDRAZI&lt;/expansionId&gt;<br>
&lt;/card&gt;<br>
&lt;card&gt;<br>
  &lt;cardName&gt;Kird Ape&lt;/cardName&gt;<br>
  &lt;manaCost&gt;G&lt;/manaCost&gt;<br>
  &lt;convertedManaCost&gt;1&lt;/convertedManaCost&gt;<br>
  &lt;type&gt;Tribal Sorcery  Eldrazi&lt;/type&gt;<br>
  &lt;cardText&gt;get +1/+1 when you control&lt;/cardText&gt;<br>
  &lt;rarity&gt;common&lt;/rarity&gt;<br>
  &lt;cardNumber&gt;33&lt;/cardNumber&gt;<br>
  &lt;artist&gt;Zork&lt;/artist&gt;<br>
  &lt;kind&gt;STD&lt;/kind&gt;<br>
  &lt;expansionId&gt;WORLDWAKE&lt;/expansionId&gt;<br>
&lt;/card&gt;&lt;/cards&gt;<br>
&lt;/group&gt;<br>
<br>
I have card and group. But I could have several kind of nodes. So I was wondering if there are patterns to read in<br>
and map that to objects. In the future I would like to have magritte like type of first class instance variables that<br>
perform i/o in xml or other formats because this is always the same.<br>
<br>
stef<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
</div></div></blockquote></div><br>